De reis itself - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Lars Blenckers - WaarBenJij.nu De reis itself - Reisverslag uit Phoenix, Verenigde Staten van Lars Blenckers - WaarBenJij.nu

De reis itself

Door: Blenk

Blijf op de hoogte en volg Lars

08 Januari 2014 | Verenigde Staten, Phoenix

Na een jaartje wachten nadat ik te horen heb gekregen dat ik een semester mag studeren in Amerika heb ik op maandag 6 januari toch de stap gewaagd om de Amerikaanse bodem te betreden.

S' ochtends zijn we (Demi, mama en ik) rond een uurtje of 7 naar Schiphol gegaan om aan de reis te beginnen. Eenmaal daar kreeg ik al te horen dat mijn vlucht wel eens vertraagd zou kunnen worden doordat we nog even moesten tanken in Canada onderweg (zal wel goedkomen dacht ik).
Uiteindelijk moest ik mijn goddelijke vriendin en mijn lieve moeder gedag zeggen op het vliegveld. Dit was niet echt een easy ding maar uiteindelijk leef ik nog en Demi en mama ook.

Eenmaal door de douane en in het vliegtuig begon ik aan de lange vlucht richting Philadelphia (Philly). Zo als gezegd moesten we even landen in het door sneeuw bedekte Goosebay voor een gasstop. Door deze stop hadden we een vertraging van 2 uur en een kwartier en kwam ik aan op het vliegveld van Philadelphia om 6 uur lokale tijd (11 uur in die vlieger gezeten). Uiteraard kon het niet goed gaan want mijn volgende vlucht naar Phoenix ging ook om 6 uur (wordt lastig dan).

Eenmaal door de immigration kreeg ik een mooi nieuw ticket om te vliegen naar Phoenix op woensdag 8 januari om 6 uur savonds. Juist, 2 dagen later dus. Aangezien het al laat was voor mijn gevoel (Jetlag you know) heb ik besloten om mijn hotel voucher te gebruiken en te gaan slapen in een hotel in de buurt.

De volgende ochtend was ik al om 5 uur wakker en ben ik rond een uurtje of 7 half 8 weer naar het vliegveld gegaan in de hoop een eerdere vlucht te kunnen fixen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik kreeg een vlucht naar Phoenix om 10.15. Helaas had ik te vroeg gejuicht want deze vlucht werd gecanceled. Na weer 2 uur ergens in een rij te hebben gestaan kreeg ik een standby ticket voor een vlucht naar Phoenix om 1:45 pm. Uiteraard had dit ding ook weer vertraging maar mocht ik god bedanken dat ik ondanks mijn standby ticket geplaatst was in het vliegtuig.

De vlucht naar Phoenix dan. Om 4 uur gingen we een keertje de lucht in (wat maakt die tijd ook uit he). Eenmaal in het vliegtuig bleek ik wel 2 aardige mensen langs me te hebben waar ik dan ook veel me gepraat heb. Een Japans meisje en een meisje uit Puerto Rico. Dit was wel even handig om mijn Engels op te krikken en even in het Engelse ritme te komen.

Uiteindelijk kwam ik aan op Phoenix (Yeey). Nou ja, ik was er dan wel, maar mijn koffer niet. Na weer een uurtje wachten bij een of ander desk heb ik kunnen regelen dat mijn koffer naar mijn hotel gebracht zou worden waar ik zou slapen tussen 8 en 12 sochtends. Inmiddels is het 12:33 en je raad het al weer: Geen koffer. Even gebeld dat ze die koffer nu ook maar op het vliegveld laten en zometeen om 1.00 de shuttle pakken naar de airport. Ik heb gepland om vandaag in FLagstaff aan te komen, maar het zou een godsgruwelijk wonder zijn als dat gaat lukken.

Ik heb ook nog wat aanvullende informatie:
In Philly was het -15 wat ik toch behoorlijk koud vond.
In Phoenix is het nu 20 graden wat dan wel weer oke is.
Gelukkig heb ik veel WiFI kunnen fixen en daarom heb ik ook al vaak kunnen skypen met die goddelijke vriendin van mij die ik al eerder noemde (Demi ja). Ook met pap en mam en de rest of course.

Oh en van die maatjes van mij hoor ik ook genoeg dus dat is wel leuk.

Nou dit was het wel weer want ik heb geen zin meer om in deze sippe lobby van het hotel verder te typen. Als je wat wilt vragen kun je een berichtje achter laten. Hoeft niet natuurlijk.

Veel groetjes en kusjes

  • 08 Januari 2014 - 21:20

    Ine Blenckers:

    Soms zit het mee, en soms zit het tegen boy! Het komt wel goed. Nog één correctie in je verslag: niet ondanks je standby ticket, maar dankzij je standby ticket werd je geplaatst!

    groetjes, mam

  • 09 Januari 2014 - 05:41

    Krungthep:

    Dat hoort ook bij de onbegrensde mogelijkheden in AMERICA!


  • 09 Januari 2014 - 09:43

    Berbol:

    Chestussss.
    Geweldig verhaal haha!!
    Hoop dat de rest wat soepeler gaat man. Komt vast goed. Heel veel succes en op de tijd naar de gym aub.
    Groetjes

  • 09 Januari 2014 - 12:51

    Willeke:

    Ik ook van jou!

    Bende der nou al eindelijk?

    Kus je zus

  • 10 Januari 2014 - 20:59

    Geert Baltussen:

    Hoi Lars,

    Welkom in het land der onbegrensde mogelijkheden, positief en negatief! Je zult je nog wel vaker verbazen, maar dat is weer goed voor de verhalen in je reisverslag en voor wanneer je weer terug bent.

    Neem aan dat je je eerste biertje al gehad hebt? Een lekker Bud? En wat vond je ervan? Of mocht je nog geen bier kopen omdat je nog geen 21 jaar bent? Want in sommige staten hebben ze die regel. En in Nederland maar klagen nu de grens naar 18 jaar gaat.

    Geniet ervan!

    groetjes, ook van tante Jeanne.

    Ome Geert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lars

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 3607

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 10 Mei 2014

NAU Flagstaff en de rest

Landen bezocht: