De eerste week - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Lars Blenckers - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Lars Blenckers - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: me

Blijf op de hoogte en volg Lars

17 Januari 2014 | Verenigde Staten, Flagstaff

Tijd voor weer een verhaaltje. Genoeg mee gemaakt, dus pak allemaal lekker een bak popcorn en een glas cola.

Mijn vorige verhaal eindigde met twijfeling of mijn koffer op het vliegveld van Phoenix zou staan. Ik kan jullie gelukkig mededelen dat mijn koffer inderdaad op het vliegveld stond en ik zodoende dus de ArizonaShuttle kon pakken richting Flagstaff.

Na een tripje van ongeveer 3 uur kwam ik aan op de Campus rond 19.00u lokale tijd. De trip was niet heel bijzonder aangezien we door een onbewoond gebied reden waar alleen cactussen staan die eruit zien alsof ze allemaal hun middelvinger opsteken. Eenmaal op de campus ben ik naar Aspen Crossing gelopen. Hier zou ik gaan wonen. Ik ontmoette mijn roommate (ze noemen hem hier ook wel Snorlax aangezien hij dik is) en hij bracht mij naar een grote winkel waar ik mijn dekens en kussens kon halen. Erg aardig van hem alleen hebben we al een verhuizing in gang gezet aangezien mijn interesses niet zo overeenkomen met die van hem (Snorlax zit de hele dag te gamen achter zijn computer).

Donderdags begon de introductie. Door mijn vertragingen was ik 1 dag te laat en kende iedereen elkaar al maar ik dus niet. Na een dagje introductie waarbij we een hoop formulieren moesten invullen heb ik wat nieuwe en leuke mensen leren kennen. We hebben nu een groepje met 9 jongens en die zijn allemaal in voor een biertje. Helaas ben ik de enige die nog geen 21 is maar daar hebben we al wat voor gevonden.

Donderdagavond zijn we met alle internationale studenten wat gaan drinken in het appartement van Henric (Zweden). De volgende dag weer wat introductie en savonds weer wat gaan drinken maar nu bij Michael (Australia). Helaas werd ons feestje afgebroken door de security omdat we te veel overlast zouden bezorgen.

Zaterdag was de eerste echte avond dat we op stap zijn geweest. (gestart met een huisfeest). Aangezien ik geen 21 ben heb ik de ID kaart van Sebastian (Zweden) kunnen lenen tot ik jarig ben. Helaas wordt je hier heel snel uit de kroeg gezet als je te veel drinkt of te veel bestelt en zodoende moesten we al vrij snel op zoek naar een nieuwe bar.

Oke nu lijkt het alsof we alleen maar aan het zuipen zijn. Dat valt heel erg mee. Maandag begon het semester en was iedereen ook weer terug op de campus waar het gezellig druk is nu. De campus is heel erg groot. Via ISEP hebben we een mealplan gekregen van 19 meals, zodat we ieder moment kunnen eten in het All you can eat restaurant en kunnen pakken wat we willen (lekker joh, niet zelf koken, geen afwas). De sportschool is hier ook dik dus dat kunnen we ook lekker voortzetten hier.

Mijn lessen zijn dinsdag begonnen en alle vakken lijken me bijzonder leuk (ja). Boeken zijn duur (zoals altijd) en het schoolsysteem lijkt een beetje op de middelbare school met alle verplichtingen en huiswerk.

Ik vermaak me prima hier en kan ook veel skypen met mijn lieve vriendinnetje (love u).

Nog even wat algemene dingetjes:
- Hoor nog steeds veel van mijn maten in Nederlands en dat is leuk ;)
- Heb een gratis fiets gehuurd maar ik loop alles omdat er zo veel heuvels zijn hier
- Door de Altitude hier raak je heel snel buiten adem. Merk je heel goed met trainen en heuveltjes op lopen etc.
- Het is hier nog steeds lekker weer met veel zon (12 graden overdag), maar snachts wordt het wel koud (-10 ongeveer)
- Ik ga van kamer wisselen met Andrea (Italie) en dit zorgt voor nog meer fun hoop ik
- Ik kan heel slecht een blog schrijven en ik gebruik amper interpunctie.
- We zouden dit weekend naar Vegas gaan maar ik heb besloten om dit weekend nog niet te gaan.
- Met springbreak willen we naar Cancun gaan (Mexico)
- Ik heb zelf de was gedaan !
- Ik zal waarschijnlijk een hoop vergeten zijn

  • 18 Januari 2014 - 02:00

    Demi:

    Ohh ja dat zal wel heel erg wennen zijn nu je opeens niet meer hoeft af te wassen en te koken, want thuis deed je dat natuurlijk heel vaak! :-) :-)
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 22 Januari 2014 - 19:49

    Nellie:

    hoy lars

    heb je verhalen gelezen , en krijg wel in de gaten dat je je daar niet gaat vervelen !!!!!!! was daar trouwens ook niet bang voor!!!!
    was natuurlijk wel een beetje balen , dat de reis zo lang duurde. maar ook dat heb je beleefd en overleefd ... heb vorige week kennis gemaakt met die goddelijke vriendin van jou en ik kan me goed voorstellen dat je die wel echt moet missen. zo,n gezellige kwebbel meid... wat zal het stil zijn om je heen... maar we zullen met z,n allen goed op haar passen!!!!!!

    ga verder nog maar lekker studeren, van alles bekijken en genieten , af en toe een biertje drinken en ook niet vergeten te koken en te eten ,afwassen boodschappen doen, je was doen enz enz. en tussendoor ook nog een keer wat te slapen......
    we houden ons wel op de hoogte en tot de volgende keer

    groetjes van wiel en nellie


  • 23 Januari 2014 - 13:21

    Willeke:

    Zo zo, de was zelf gedaan. Het moet niet gekker worden!
    Nog bedankt voor het helpen aan een site om Ajax-Feyenoord te kijken. Het was de moeite waard!

  • 24 Januari 2014 - 14:23

    Ben :

    Als je dan toch naar vegas gaat maak dan maar meteen een hupje naar Bangkok.
    Hier gooien ze je niet uit een kroeg je wordt eerder naar binnengetrokken je mag net zo lang en veel zuipen als je wil , en overal aanzitten hehe!!

  • 05 Februari 2014 - 18:19

    Ben:

    leuke update ! zeker een kroeg gevonden ? Limburgers hahaha

  • 13 Februari 2014 - 18:48

    Willeke:

    Wanneer komt er weer een verhaaltje bruur??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lars

Actief sinds 08 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1685
Totaal aantal bezoekers 3603

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 10 Mei 2014

NAU Flagstaff en de rest

Landen bezocht: